عوارض جراحی چاقی چگونه در بدن بروز می کنند؟

Easy-Ways-to-Lose-Fat-Fast

آیا جراحی چاقی دارای عوارض بسیاری است؟ این روش درمانی چقدر خطرناک می باشد؟ مهمترین عوارض جراحی چاقی را چگونه می توانیم دسته بندی نماییم؟ ایا عوارض این جراحی برای بیمار خطر آفرین هستند؟ چگونه می توانیم عوارض ناشی از جراحی چاقی را کاهش دهیم؟

 جدی‌ترین عوارض ناشی از جراحی چاقی کدامند؟

افراد خاصی هستند که پس از انجام جراحی چاقی با مشکلات جدی مواجه می شوند. این که بیمار تا چه میزان درگیر عوارض جراحی چاقی شود، بسته به انتخاب پزشک او دارد. بیمارانی که زیر نظر آقای دکتر علی امیراحمدی اقدام به جراحی چاقی نموده اند، از کمترین عوارض برخوردار شده اند.

زیرا ایشان متخصص و جراح لاغری هستند و از تجربه و مهارت بالایی در این زمینه برخوردار می باشند. انجام جراحی چاقی از حساسیت بالایی برخوردار است. از این رو اگر به دنبال کسب نتیجه مطلوب هستید، بهتر است در انتخاب جراح خود بسیار دقت نمایید.

سندرم دامپینگ، هیپوگلیسمی و اسهال مزمن

از جمله جدی ترین عوارضی که ممکن است بیمار پس از جراحی چاقی درگیر آن شود، باید به سندرم دامپینگ، هیپوگلیسمی و اسهال مزمن اشاره نماییم. از آنجایی که در روش جراحی لاغری و چاقی، بخشی از حجم معده برداشته می شود، بیمار ممکن است با عوارض جراحی چاقی مواجه شود.

سندروم دامپینگ خود به میزان کافی برای بیمار خطرناک است. اما در کنار خود مشکلات دیگری را نیز به همراه می آورد که ممکن است بیمار را بیشتر به خطر اندازد. بالا رفتن سطح قند خون در بدن و افزایش ترشح انسولین در بدن، دو مشکلی هستند که بیمار پس از درگیر شدن به عارضه سندرم دامپینگ به آن مبتلا می شود.

مهمترین خطر جراحی لاغری طبق مطالعات چیست؟ 

یکی از مهمترین مواردی که می‌توان به عنوان عوارض جراحی چاقی بیان نمود، انسداد روده ها است. تقریبا بین 3 تا 9 درصد از بیمارانی که اقدام به انجام جراحی چاقی با روش بای پس معده می نمایند، با مشکل انسداد روده کوچک مواجه می شوند. این مشکل می تواند در قسمت فتق داخلی چسبندگی به وجود آورد.

البته لازم به ذکر است که این عارضه نادر بوده و در کمتر بیماری رخ می دهد. اما از آنجایی که یکی از عوارض جراحی چاقی خطرناک به شمار می رود، بهتر است بیمار به سرعت پس از مشاهده این عارضه، به پزشک مراجعه کند. به طور کلی باید انسداد روده را یکی از نادرترین عوارضی به شمار آوریم که بیمار پس از جراحی چاقی به آن مبتلا می شود.

رایج ترین مورد از عوارض جراحی چاقی چه می باشد؟ 

در میان تمامی عوارضی که برای جراحی چاقی بیان نمودیم، اما یکی مورد رایج ترین عارضه این روش درمانی به شمار می رود. به وجود آمدن سنگ کیسه صفرا یکی از رایج ترین عوارض ناشی از جراحی های لاغری و چاقی است، که ممکن است به دلایل مختلفی در بدن به وجود آید.

بسیاری از بیماران در این مورد اطلاعاتی ندارد، که کاهش سریع یا افزایش سریع وزن، می تواند منجر به بروز مشکل سنگ کیسه صفرا گردد. پس افرادی که با استفاده از روش های درمانی همچون جراحی های لاغری و چاقی، به لاغری دست می یابند، بدون شک با مشکل سنگ کیسه صفرا روبرو خواهند شد.

باید این مورد از عوارض جراحی چاقی را هم خوب و هم بد بدانیم. زیرا با بروز این مشکل، متوجه این مسئله می شویم که کاهش وزن زیادی را تجربه کرده ایم، اما از سوی دیگر برطرف کردن و کنار آمدن با سنگ کیسه صفرا کار آسانی نخواهد بود.

معمولا بیمارانی که روش درمانی بای پس معده را انتخاب می کنند، بیشتر به این عارضه دچار می شود. اما سنگ سازی کیسه صفرا در این روش درمانی، نسبت به جراحی اسلیو معده و باندینگ کمتر می باشد.

چه خطرات احتمالی پس از جراحی چاقی در بدن بیمار بروز می کند؟ 

معمولا افرادی که اقدام به انجام جراحی چاقی می نمایند، با خطرات و عوارض بسیاری مواجه می شوند. از جمله خطرات احتمالی که می توانیم برای این روش درمانی بیان نماییم، حالت تهوع و استفراغ است. بیشتر بیماران به دلیل استفاده از داروی بیهوشی، درگیر حالت استفراغ و تهوع بعد از جراحی چاقی می شوند.

از سوی دیگر بیمار ممکن است با عوارض جراحی چاقی دیگری همچون یبوست نیز مواجه شود. این مشکل به دلیل مصرف داروهایی است که بیمار پس از جراحی برای تسکین درد خود استفاده می کند. البته یبوست در بیمار پس از مدتی برطرف می شود. جراحی بای پس معده نیز می تواند این مشکل را برای بیمار به همراه داشته باشد.

رفلاکس معده را باید یکی دیگر از عوارض جراحی چاقی به شمار آوریم. که اصولا این مشکل در بیمارانی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند، بسیار مشاهده می شود. برای برطرف کردن این مشکل بیمار می تواند اقدام به استفاده از داروهای مناسب به دستور پزشک نماید.

درد شکم، بلع دشوار در زمان نوشیدن و خوردن مواد غذایی، عفونت زخم و بروز مشکل زخم گوارشی، از جمله دیگر عوارض جراحی چاقی به شمار می روند. لازم است در مورد این دسته از عوارض اطلاعات مناسب را در دست داشته باشید، تا بتوانید در زمان کوتاهی این مشکلات را از بدن خود رفع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مهم این پست . . .

بنر تبلیغی
Call Now Button