احتمالی ترین عوارض اسلیو معده کدامند؟

یکی از بهترین روش های جراحی لاغری، جراحی اسلیو معده است. این جراحی که با استفاده از لاپاراسکوپی انجام می شود نسبت به روش های دیگر کمترین عوارض را با خود به همراه دارد. اما در صورتی که جراحی توسط یک پزشک غیر متخصص انجام شود، مسلما می تواند عوارض اسلیو معده را تشدید نماید. اما احتمال بروز چه عوارضی بعد از عمل اسلیو معده وجود دارد؟ آیا شما در مورد عوارض این جراحی لاغری اطلاعاتی دارید؟

درصد عوارض ناشی از جراحی اسلیو معده در ایران و جهان چقدر است؟ 

همانطور که بیان نمودیم جراحی اسلیو معده یکی از بهترین و محبوب ترین روش های جراحی لاغری در ایران و جهان است. زیرا بیمارانی که اقدام به انجام این عمل جراحی می نمایند، دیگر به چاقی مبتلا نمی شود. علت این مسئله نیز خارج کردن بیش از 70 درصد از معده در روش جراحی اسلیو است. در حالی که روش های دیگر این مزیت را نداشته و اکثرا قابل بازگشت هستند.

البته اسلیو معده نیز همچون دیگر روش های جراحی از عوارضی برخوردار است. می توانیم میزان درصد عوارض اسلیو معده در جهان را 8% بیان کنیم. در حالی که این درصد از عوارض برای جراحانی که از تجربه بالایی برخوردار هستند می تواند کمتر باشد. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده و لاغری با داشتن تجربه بالا در زمینه جراحی، کمترین میزان عوارض را در بیماران خود مشاهده نموده است.

از این رو انتخاب یک پزشک متخصص و جراح می تواند میزان عوارض اسلیو معده را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. زیرا تجربه و مهارت همیشه بهترین نتیجه را برای بیمار به همراه داشته و پزشک نیز با تسلط بیشتری اقدام به جراحی می نماید. پس بعد از عمل بیمار با مشکلی مواجه نخواهد شد.

مهمترین عوارض اسلیو معده کدامند؟ 

به طور کلی باید 2 عارضه مهم را برای جراحی اسلیو معده بیان کنیم. همانطور که می دانیم در روش اسلیو معده بخش وسیعی از معده جدا شده و از بدن خارج می شود. این مسئله اندازه معده را در بیمار کاهش داده و باعث می شود تا غذای کمتری مصرف کند. از این رو بیمار دیگر قادر نخواهد بود غذای زیادی میل کند.

البته انجام عمل اسلیو معده در اصل رسیدن به همین نتیجه است. اما بیماران زیادی هستند که این مسئله برایشان مشکلاتی را به وجود می آورد. به همین دلیل عدم توانایی در تند خوردن غذا یکی از مهمترین عوارض اسلیو معده در دنیا به شمار می رود. علاوه بر این مسئله باید به یکی دیگر از عوارض جراحی اسلیو نیز اشاره کنیم.

اصولا بیمارانی که جراحی لاغری اسلیو معده انجام می دهند دچار تغییرات هورمونی می شوند. این هورمون ها منجر به کاهش وزن آنها شده و می تواند بیماری های دیگری را نیز برطرف نماید. اما از سوی دیگر نیز تغییرات هورمونی برای بسیاری از بیماران ناخوشایند بوده و ممکن است برای مدتی آنها را دچار حالت های عصبی نماید. از این رو این مسئله را نیز باید یکی دیگر از عوارض اسلیو معده به شمار آوریم.

در حالی که تغییرات هورمونی نه تنها مزایای زیادی برای بدن به همراه دارد، بلکه می تواند بیماری هایی همچون فشار خون بالا، بیماری های قلبی و دیگر بیماری هایی که با چاقی افراطی مرتبط هستند را نیز از بین ببرد.

عوارض احتمالی اسلیو معده در صورت انتخاب پزشک نامناسب 

اکثر بیمارانی که از انجام جراحی اسلیو به دلیل عوارض اسلیو معده خودداری می کنند، این نکته را نمی دانند که انتخاب پزشک مناسب تا چه میزان می تواند در کاهش عوارض ناشی از جراحی موثر باشد. در صورتی که بیماران پزشک مناسبی برای انجام جراحی اسلیو انتخاب نکنند، با عوارض احتمالی بسیاری مواجه می شوند. از جمله:

  • خونریزی در خط منگنه:

یکی از عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده خونریزی در خط منگنه بعد از جراحی است. با این که این مورد از عوارض اسلیو معده تنها در کمتر از 1 درصد از بیماران مشاهده شده است، اما احتمال بروز آن وجود دارد. در بسیاری از مواقع می توان بدون نیاز به جراحی این مشکل را برطرف نمود. اما در برخی از بیماران لازم است پزشک مجددا از طریق جراحی لاپاراسکوپی اقدام به برطرف کردن این مشکل نماید.

احتمال بروز چنین موردی از عوارض اسلیو معده تنها زمانی وجود دارد که بیمار نزد یک پزشک متخصص و با تجربه اقدام به جراحی اسلیو ننموده باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهترین روش انتخاب یک پزشک متخصص است. تا بدون نیاز به بروز مشکلی جراحی اسلیو را انجام دهد.

  • نشت در خط منگنه: 

زمانی که پزشک بخش وسیعی از معده را جدا کرده و آن را با استفاده وسیله ای به نام استاپلر از بدن خارج می کند، دو ردیف منگنه فلزی از خود در بدن جای می گذارد. در صورتی که پزشک متخصص قادر به انجام این عمل به درستی نباشد و یا برای کاهش هزینه جراحی از منگنه های مناسبی استفاده نکرده باشد، ممکن است پس از جراحی در خط منگنه نشتی اتفاق افتد.

این مسئله با خود مشکلات دیگری همچون عفونت، التهاب صفاق و آبسه را نیز به همراه خواهد داشت. از این رو نشت در خط منگنه را باید یکی از عوارض اسلیو معده به شمار آوریم که می تواند خطر جانی برای بیمار نیز به همراه داشته باشد. از این رو لازم است به این مسئله توجه ویژه ای شود و از بهترین منگنه ها برای اتصال معده استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است جان بیمار به خطر افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مهم این پست . . .

بنر تبلیغی
Call Now Button